Nagy Norbi felsőbb osztályba lép

Forrás: enjoytherace.hu
2011-03-26 22:43:55
Nagy Norbert kitűnőre vizsgázott a túraautózás elemi iskolájában: 2010-ben megnyerte az 1600 ccm-alatti kategória magyar bajnokságát. Az idén továbblép, és a kétliteres géposztályban folytatja pályafutását.

Különös dolog az Internet világa. Most amikor a közösségi oldalak korát éljük, akarva-akaratlanul hozzájut az ember olyan részinformációkhoz, melyeket, ha összeilleszt, akkor azok egyfajta következtetéssé állnak össze.
Így jártam jómagam is, mikor a tél folyamán az egyik legnépszerűbb közösségi portált böngészve feltűnt, hogy a tavalyi 1,6-os magyar túraautó bajnok, Nagy Norbert meglepően sokszor nyilvánítja ki tetszését az Alfa Romeo-val kapcsolatos bejegyzéseknél, és gyakran kommunikál az Unicorse Team tagjaival. Sőt időnként mintha utalt is volna rá, hogy a jövő évi versenyautója Alfa lesz.
Még februárban megkérdeztem a dologról az Unicorse csapat tulajdonosát, Borbandi Zsoltot, aki elmondta, hogy igen, folynak ilyen irányú tárgyalások, de akkor még semmi biztosat nem tudott mondani.
Mostanra azonban úgy tűnik minden bizonyossá vált ezért közvetlenül az érintettet, Nagy Norbit kérdeztem.

Norbi igaz a hír, hogy a 2011-es szezonban egy Alfa Romeo 156 WTCC ülésében fogsz versenyezni?

-Igen, a hír igaz.

Beavatnál egy kicsit részletesebben a dologba?

-Úgy gondoltuk, hogy nem szabad egy autónál és egy kategóriánál leragadni, tehát a fejlődésem érdekében három év után tovább szeretnék lépni. Szóba került a Seat kupa is, aztán mégis az Alfa mellett döntöttünk.

Mit lehet tudni az autóról?

-Az autó egy ex-WTCC-s Alfa Romeo, ezen kívül egy évet ment a BTCC-ben. 280 lóerős és valamivel több, mint 1100kg.

Ez ugyanaz az autó, amivel tavaly Miskolczi Norbert indult néhány futamon?

-Gyakorlatilag igen, persze a tél alatt egy teljes felújításon esett át.


Az új autóhoz új csapat is tartozik?

-Így van, az idén az UNICORSE csapat színeiben indulok.

Hogyan adódott ez a lehetőség? A Ti (gondolok itt édesapádra és rád) ötletetek volt az Alfa, vagy az Unicorse keresett meg titeket az ajánlattal.

-Mint említettem, a továbblépést láttuk járható útnak így apukám több csapattal is elkezdett tárgyalni, mindenki nagyon lelkesen fogadta az elképzeléseinket, nagyon kedvesek voltak, azonban az autósportban legfőképp a szponzori háttér dominál.

Könnyen elengedtek az Endurance Club Hungary-től?

-Ez egy fura helyzet, mert a csapat is meglehetősen átalakult, a Fiestát eladásra kínálják, és a jövőben School Team néven tehetségkutató programként működnek, így a kapcsolatunk nem szakadt meg teljesen, mivel a két tehetséggondozó program közül ők az egyik, akik mögém állnak a továbbiakban is.

És ki a másik?

-A Vision Assist tehetséggondozó program.

Még csak 16 éves vagy, nem érzed még korainak a felsőbb osztályba lépést? Úgy érzed, hogy minden lehetőséget kiaknáztál, ami az 1,6-os kategóriában volt?

-Mivel a WTCC-ben is megy 16 esztendős pilóta, úgy gondolom, nem lehet elég korán kezdeni. Ebben az 1,6-os kategóriában már nem érzek kihívást, nem lesz az Adri, nem lesz a Zentai Sanyi a Hayabusa-val... Zsákbamacska lenne mindig csak várni egy jobb, népesebb mezőnyt, az idő fogy, és egy ütőképes 1,6-os autó hasonló költségvetéssel bír, mint egy kétliteres.

Jelent-e számodra többletterhet, hogy a kistúrában tavaly bajnok lettél? Hozzájárult-e a bajnokságod ahhoz, hogy a dolgok így alakuljanak?

-Maradjunk annyiban, hogy a bizonyítási vágy hatványozottabban van bennem. Azt, hogy a dolgok így alakulnak, nyilván nem hátráltatja egy bajnoki cím, azonban semmire nem mennék a mögöttem álló két tehetséggondozó program nélkül.

Vannak-e az új csapatnak elvárásai irányodban az év végi eredményt illetően?

-Lehetőleg minél többet vigyem épségben célba az autót, de már nagyon sok pót-karosszéria elem elkészült...(nevet). Viccet félre téve, ezt egy tanulóévnek szánja mind a csapat, mind én, de természetesen megpróbálom magamból és az autóból a legjobbat kihozni.

A 2 literes autó nagyobb terhelést jelent a pilótának, mint az 1,6-os. Készülsz-e valamilyen módon a megnövekedett fizika és szellemi megterhelésre?

-Heti három alkalommal foglalkozik velem konditeremben személyi tréner, és a jó idő beköszöntével egy 2010-es fejlesztésű hatsebességes 44 lóerős versenygokarttal edzek, és nincs kizárva néhány gokartos futam se.

Te is gokartban kezdtél versenyezni, vagy inkább a most divatos "szimulátoros nemzedék" tagja vagy?

-A gokartos nemzedékhez tartozom, de manapság nem vetem meg a szimulátort sem. Egész télen szimulátoroztam.


Nagyon fiatalon, 13 évesen kezdted a túraautózást, ez nemzetközi szinten nem jellemző, sőt igazából csak nálunk engedik meg a szabályok, az utóbbi években. Mi volt az oka, hogy nem inkább valamilyen formula autós kategóriát választottál?

-Egész életemben a túraautókhoz vonzódtam, már a gokartozásomnak is ez volt a célja, hozzáteszem a gokart egy nagyon jó, és borzalmasan kemény iskola mind fizikailag, mind szellemileg.

Mik a versenyzéssel kapcsolatos távlati céljaid, hová szeretnél eljutni?

-Minél több tudást és tapasztalatot szeretnék szerezni nemzetközi mezőnyben, természetesen az álmom a WTCC.

Álom versenyautód?

-Nissan Skyline R34 GT-R, vagy a másik álmom, amit utcai verzióban is elfogadnék, egy BMW M3 E36.

Volt-e már alkalmad kipróbálni az Alfát?

-Eddig sajnos még nem.

Mikor lesz az első próbakör?

-Úgy tudom a napokban az alapbeállításokat egy repülőtéren fogjuk megcsinálni, és természetesen ott leszek a két hungaroringi tesztnapon is, s ha jól hallottam az sincs kizárva, hogy még Dunaszerdahelyre is ellátogatunk.

Kívánok nagyon sok sikert, és köszönöm, hogy mindezt megosztottad velünk!

-Én köszönöm a lehetőséget!




Szöveg: Kertesi Zoltán
Fotó: Kertesi Zoltán, ill. Nagy Norbert saját archívumából




Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.