Bemutatkozik: Suzuki Swift maxi (videóval frissítve)

Forrás: enjoytherace.hu
2011-03-11 18:42:50
Az elmúlt hétvégén a Kakucs melletti versenypályán jártunk. A dolog apropóját az adta, hogy Blaskovits Tamás ekkor próbálta ki először az újonnan megépített Suzuki Swift pályaautóját.

Tomival utoljára 2009 őszén készítettünk

amikor bejelentette, hogy nyugdíjba küldi a sokat megért Honda Civic VTi versenyautóját. Az azóta eltelt időszakról, az új autóról, és az idei tervekről kérdeztük:

Tomi, a tavalyi szezonban csak nézőként láthattunk a gyorsasági OB futamain. Elmondanád, hogy mi volt ennek az oka?

-Az ok az volt, hogy nem készült el időben az új versenyautóm. Nagyon sokat csúszott a műanyag elemek gyártása, amit ráadásul 2 helyről szállítottak, tehát nem csak egy helyen kellett reklamálni. A fényezés szintén sokáig tartott, és mire kitaláltuk, hogy a féltengelyek hogy legyenek szintén idő volt, így kicsúsztunk a tavalyi szezonból. De azt hiszem megérte várni, mert egy nagyon jó kis autó kerekedett ki a végén!

A versenyzést azért nem hanyagoltad teljesen, néhány amatőr futamon rajthoz álltál.

-A tavalyi évben egy centit sem mentem versenyautóval és már nagyon ki voltam éhezve, ezért vettünk egy Suzuki Ignis Sportot, amit a szlovákoktól hoztunk. Ezzel a kocsival szerettem volna edzésben maradni és ugyan, ez egy viszonylag gyenge kis kocsi, de amatőr futamokra tökéletes volt, és be is váltotta a hozzá fűzött reményeket.

Most azonban gyakorlatilag elkészült az új autód, ami viszont cseppet sem Honda.

-Így van, elkészült végre és valóban nem Honda! Ez egy Suziki Swift, maxi jelzéssel.
A maxi jelzés a fórumos nick nevemre(max1), illetve arra utal, hogy ez gyakorlatilag egy S1600-as technika, csak nem a gyárban készült, hanem a srácok rakták össze a műhelyben, mint pl.egy Citroen C2R2 MAX-ot.


Mi volt a típusváltás oka?

-Az ok egyszerű, a Honda annyiszor hagyott cserben, hogy megingott a bizalmam a tipusban és nem éreztem annyi potenciált benne, amivel az F-1.6 elejében lehetett volna autózni, gondolok itt például Adrira. (Walterné Dancsó Adrienn, szerk.)

Elmondanád nekünk, hogy milyen technika rejlik a tűzpiros burkolat alatt?

-Mint mondtam gyakorlatilag egy S1600 összelegózva. Egyedül a hátsó futómű lett teljesen más. Illetve a motort pedig japánból hozattam, egy kinti versenycsapattól érkezett és kb. 200LE a teljesítménye.

Ki segített neked az autó megépítésében?

-Nagyon sokan segítettek, nélkülük esélyem sem lett volna egy ilyen kocsi megépítésére és ezúton is köszönöm nekik!
Atesz, Robi, Oláh Zoli, Papp Geri és Viktor,a péceli műanyagos srácok, Kicsi, Szigeti Ati, és nem utolsó sorban a Párom, aki maximálisan elviseli és támogatja a hobbymat!


A mai autókkal mindig probléma, hogy túl nehezek. Mennyire sikerült megközelítenetek az alsó súlyhatárt?

-Rengeteget könnyítettünk a kocsin, szinte minden műanyag és carbon, így gyakorlatilag 800kiló alá sikerült levinni a súlyát, úgyhogy súlyoznunk kell a 820-hoz.

Március első szombatján az időjárás igazán kegyes volt hozzátok, gyönyörű napsütésben és enyhe időben tudtatok gyakorolni, állítgatni.
Mi volt a mai teszt célja, és hogyan értékeled az autó viselkedését?


-Az elsődleges cél az volt, hogy megnézzük működik-e a kocsi, mi lazul, mi folyik, mi csöpög, mi kopog stb. De hála istennek egy laza bilincsen és a féltengelynél egy lazuló csavaron kívül semmi nem jött elő. Ezeket a srácok már javítottak is. Mivel ilyen jó volt a kezdet és nem volt gond, hirtelen leszaladtam kb. 100 kört többszöri megszakítással, és így volt lehetőségünk a futóművet is állítgatni, ami szerintem elég jól sikerült. Annak ellenére, hogy még csak egy széria Swift Sport motor van a kocsiban, meglepően jól szedi a lábát. Ha benne lesz az éles motor, azzal is jövünk egyet tesztelni!

Bár a versenynaptár még koránt sem végleges, van-e már konkrét elképzelésed az idei szezonról?

-Sajnos az anyagi lehetőségeimet még nem látom tisztán, de az első ringi futamon ott leszek, az biztos! Poznan és Salzburg mindenképpen kérdőjeles.

Az idén milyen csapattal indulsz, illetve ki biztosítja a szerviz hátteret?

-Természetesen továbbra is Mink Zoli barátom csapatában az M&M Motorsportban.
A szervízhátteret pedig a Papp szerviz biztosítja, hisz gyakororlatilag ők rakták össze, építették meg a kocsit és ismerik, mint a tenyerüket.


Az M&M Motorsport-nál nem okoz feszültséget, hogy nem Hondával indulsz?

-Nem, persze, hogy nem! Nem csak az én kocsim lesz tipusidegen. Ha minden igaz Zentai Sanyi is nálunk indul és nem Hondával, illetve a másodosztályban is lesz a csapatnak 2 versenyzője, akik Opellel állnak rajthoz.

Természetesen én sem komolyan kérdeztem.
A gyorsasági OB-n kívül tervezed-e, hogy más versenyeken, esetleg más szakágban rajthoz állsz az idén? Első sorban arra gondolok, hogy többször említetted, szívesen kipróbálnád magad a rallycrossban.


-Igen, a rallycross nagyon közel áll a szívemhez és régóta játszom a gondolattal, hogy kipróbáljam magam ott is. Az Ignis-szel tervezem, hogy megépítjük rallycrossra és azzal tudok amatőr futamokon, illetve rallycross OB-n indulni. De ez még ebben az évben szinte biztos, hogy nem fog összejönni. Remélem majd egy téli interjúban örömmel újságolhatom, hogy kész az Ignis.

És a végén akkor föltenném az ilyenkor szinte kötelező kérdést: hogyan készülsz a versenyszezonra? Gondolok itt a fizikai és szellemi felkészülésre egyaránt.

-Nagy volt a fogadkozás, hogy fogyókúra, bicajozás, futás, de megmondom őszintén a kisfiam elég sok időmet elveszi így egyelőre maradtam olyan puhány tohonya, mint tavaly.

Köszönöm, hogy beavattál minket a terveidbe, és kívánok nagyon sok sikert az idei évhez! És természetesen a többihez is, de addig még úgyis találkozunk.

-Én köszönöm a lehetőséget! A szerencse már valóban rám fér.



Tomi engem is vitt az autóval jónéhány kört, és mondhatom nagy élmény volt. A futómű valóban nagyon stabil és jóindulatú. Olyan érzés mintha egy elsőkerék meghajtású go-kartban ülne az ember.

A márciusi tesztről készült videónkat megtekinthetitek itt.



Szöveg és fotó: Kertesi Zoltán


Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.