Együtt rajtolt a teljes túraautós mezőny a Slovakia Ringen

Forrás: Kertesi Zoltán
2010-06-28 20:00:54
Hosszú évek óta nem fordult elő, hogy a Magyar Autós Gyorsasági OB versenynaptárába külföldi verseny került volna. Bár a bajnokság bizonyos kategóriái (Suzuki Kupa, BMW Challenge) már "portyáztak" külföldön az elmúlt években, de a teljes mezőny először az idén látogatott el az ország határán túli versenypályára, mégpedig a vadonatúj, tavaly összel átadott Slovakia Ringre.

Ideális versenyidőjárás fogadta a Gyorsasági OB túraautós mezőnyét szombaton a Dunaszerdahely mellett fekvő versenypályán. Késő délutáni napsütés mellett, kellemes hőmérsékletben rendezték meg a bajnokság V. fordulóját.

A jelenlegi nevezők közül kevesen emlékeznek arra, hogy a magyar bajnokságban mikor indították el egy futamban a túraautós mezőny összes géposztályát, 1400 ccm-től, a 3500 ccm fölötti kategóriáig. Együtt állhatott fel a rajtrácsra a Kalaschnikow Nagytúraautók és a Harvestr Kistúraautók mezőnye, megtűzdelve a Seat Leon Kupa három benevezett autójával, valamint hat külföldi versenyzővel.


A magyar mezőny után késleltetett rajteljárással ugyan, de szintén egyazon futamban rajtolhatott el az osztrák Young Timer bajnokság mezőnye, folyamatos látnivalót biztosítva ezzel a nézők számára, az amúgy is jól belátható újépítésű versenypályán.

Ami a magyar mezőnyt illeti, történt némi változás az első két versenyhétvégéhez képest. Az F 3500 ccm fölötti kategória tavalyi bajnoka, Horváth Zsolt nem a Ferrarival nevezett erre a hétvégére, - elmondása szerint kímélni akarta az olasz paripát, mivel annak váltójával apróbb műszaki gondok vannak, és az új alkatrész nem érkezett meg időben - hanem a régi, turbós Seat Leonnal, amivel ezen a hétvégén csak az F-3500 ccm-es géposztályban szerezhet pontokat.

Amennyiben a bajnokságban vezető Bódis Kálmán jó eredményt ér el, Horváth Zsolt számára kevés esély marad a címvédésre.

A Proex Motorsport háza táján nem ez volt az egyetlen meglepetés. A choppolt (levágott) tetejű Renault Clioval nem Dr. Grigalek Gábor nevezett az F-1600-as géposztályban, hanem a csapatvezető-tulajdonos Szabolcs Róbert.

A magyar versenyzők számára kissé szokatlan és zsúfolt rajtfelállás ellenére problémamentesen indult a verseny.

A pole pozícióból induló Walter Csaba (Porsche 911) már a rajtnál elvesztette elsőségét, és a második helyről rajtolt Zdeno Mikulásko (Porsche 997 Cup) került az élre. A harmadik helyről rajtoló Bódis Kálmán (Porsche 911 GT3) megtartotta pozícióját. A negyedik helyet Florian Renauer (Ginetta G50) szerezte meg, míg az ötödikre Szamosvári Béla (Porsche 977) ugrott fel, aki a tizedik rajtkockából vágott neki a 25 perc plusz 1 körös versenynek. Őt Zentai Sándor (V8 STAR Jaguar) követte. Zentai már a második körben megelőzte Szamosvári, azonban nem sokkal később megpördült, aminek eredményeként a mezőny fele elment mellette.


Ezután Szamosvári Béla váltóvezérlő elektronikája is meghibásodott. A versenytávot ugyan teljesíteni tudta, de közben kétszer is ki kellett állnia a boxba.

Az élen a futam végéig nem változott a sorrend, és bár Walter Csaba végig üldözte Zdeno Mikuláskot, de igazán támadási pozícióba nem tudott kerülni. A befutónál Mikulásko, Walter, Bódis volt az abszolút sorrend.


Mivel Mikulásko nem nevezett a magyar bajnokságba, ezért az OB I/1-es kategória (Kalaschnikow Nagytúraautók) abszolút sorrendje a következőképpen alakult: 1. Walter Csaba, 2. Bódis Kálmán, 3. Florian Renauer.



A mezőny hátsóbb régióiban az I/2 kategória (Harvestr Kistúraautók) autói küzdöttek egymással. Sokáig Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156 ) és Németh András (Alfa Romeo 155) haladt a 2000 ccm-es kategória élén, de később Németh Alfája lelassult. Mint később kiderült, eltört az autó féltengelye, ezért visszaesett a mezőny közepére.

Az F-1600 ccm kategóriát a rajt pillanatától kezdve Walterné Dancsó Adrienn (Opel Astra) vezette, őt Nagy Norbert (Ford Fiesta) és Szabolcs Róbert (Renault Clio) követte. A verseny második felében Szabolcs Róbert megelőzte Nagy Norbit, és a verseny végéig már nem engedte ki kezéből a géposztály második helyét.


Mivel Mink Zoltán (Honda Civic) és Mohácsi Ákos (Suzuki Swift) lekésték a rajtot, így mindketten a boxutcából voltak kénytelenek rajtolni. A sors iróniája, hogy mindketten a negyedik körben voltak kénytelenek feladni a versenyt. Mink Zoltán hatalmas füstfelhőt eregetve gurult a pálya szélére. Neki a motorja ment tönkre, míg Mohácsi kevésbé látványosan, egyszerűen csak félreállt. Az Ő autójában a féltengely törött el. Az OB I/2 (Harvestr Kistúraautók) kategória abszolút győztese Gáspár Csaba volt, őt követte Walterné Dancsó Adrienn, majd Szabolcs Róbert állhatott fel a dobogó harmadik fokára.

Az F-1600 ccm kategória sorrendje: 1.Walterné Dancsó Adrienn, 2. Szabolcs Róbert, 3. Nagy Norbert.



A Seat Leon Kupába nevezett három versenyző közül Kazár Miklós végig vezette a versenyt Solti Attila előtt. A harmadik Seatos, Gál Szabolcs már az első körben feladni kényszerült a küzdelmet.

Kazár a verseny vége felé összeütközött a Skodás Petr Fulinnal, aminek következményeképpen a bal első kereke lassan ereszteni kezdett, majd az utolsó körben teljesen szétszakadt, így visszaszorult Solti mögé a második helyre.



A túraautók vasárnapi versenyén ismét kegyes volt az időjárás a résztvevőkhöz, így verőfényes napsütésben vághatott neki a mezőny a 25 perc 1 körös versenytávnak.
Majdnem olyan volt, mintha lemásolták volna a szombati verseny rajtrácsának első hat helyezését, azzal a különbséggel, hogy a pole pozíciót Zdeno Mikulásko (Porsche 997) szerezte meg, így Walter Csabának (Porsche 911) be kellett érnie a második rajtkockával.
Az utolsó pillanatban még annyi változás történt, hogy Zentai Sándor (V8 STAR Jaguar) egy váratlan műszaki hiba miatt nem tudott rajthoz állni, így a szabályok értelmében az ötödik rajtkocka üresen maradt.

A rajt nem volt annyira problémamentes, mint az előző futamon: Nagy Norbert (Ford Fiesta) a célegyenes utáni kanyarban összeütközött Kovács György Mazdájával, így a Fiesta bal eleje egy kissé megsérült. Szerencsére komolyabb baj nem történt, így mindketten folytatni tudták a versenyt.


Walter Csaba egy leheletnyivel jobban kapta el a rajtot, de a célegyenes végi kanyarban már Mikulásko autózott az élen. Őket Bódis Kálmán (Porsche 911 GT3) és Florian Renauer (Ginetta G 50) követte, ugyanúgy, ahogyan egy nappal korábban is.


Ezután Kazár Miklós (Seat Leon Cup) következett, majd a kétliter alatti kategória listavezetője Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156 S2000) tartotta pozícióját a Seat Leon Kupás Gál Szabolcs előtt. Gált Németh András (Alfa Romeo 155 D2) követte, akinek autója a mai napon műszaki hiba nélkül teljesítette a távot.

Kicsivel hátrébb Walterné Dancsó Adrienn (Opel Astra) és Szabolcs Róbert (Renault Clio) vívtak hatalmas csatát az 1600 ccm alatti kategória első helyéért. A két versenyző rendkívül látványos küzdelmet mutatott be az első körökben. Szinte egymás mellett haladtak, hol egyikük, hol másikuk volt előrébb, attól függően, hogy éppen jobbos, vagy balos kanyar következett, és éppen melyikük került ezáltal a kedvezőbb kanyarívre. A csatából az F-1600 ccm-es kategória címvédő bajnoknője került ki győztesen.


Eközben a rajtnál lefulladt, és így az utolsó helyre visszaeső Bandri Miklós (Suzuki Swift Hayabusa) megkezdte a felzárkózást. A rallycrossos múlttal rendelkező Bandri, újoncnak számít a mezőnyben, hiszen az előző, pannóniaringi verseny volt élete első gyorsaságis megmérettetése. Ott egy Audi S2 volánjánál állt rajthoz, valljuk be, nem túl sok sikerrel, de ez inkább volt köszönhető a technikának, mint a pilótának. A szlovákiai versenyhétvégén viszont, a híres-hírhedt Suzuki Hayabusa éppen megüresedett ülését foglalhatta el.
Bár az edzéseken és a szombati futamon még magázódott az autóval, de a vasárnapi versenyre kezdtek jóban lenni. A rajtnál elkövetett baki ellenére az 1,6-os géposztály harmadik helyére sikerült felküzdenie magát, előbb Mohácsi Ákost (Suzuki Swift), majd Nagy Norbertet (Ford Fiesta) is maga mögé utasítva.

Az élen az abszolút sorrend nem változott a verseny végéig: első Zdeno Mikulásko, második Walter Csaba, harmadik Bódis Kálmán lett.
Az I/1 kategória, Kalaschnikow Nagytúraautók versenyét Walter Csaba nyerte megelőzve Bódis Kálmánt, és a harmadik helyen végzett Florian Renauert.
Az I/2 kategória, Harvestr Kistúraautók mezőnyében Gáspár Csaba állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, őt Németh András és Walterné Dancsó Adrienn követte.
Díjat osztottak még az F-1600 ccm-es kategóriában. Itt Walterné Dancsó Adrienn, Szabolcs Róbert és Bandri Miklós bonthattak pezsgőt.


A Seat Leon Kupa versenyét a rallys körökben jól ismert Kazár Miklós nyerte, aki a tavalyi évadzáró versenyen indult először a gyorsasági mezőnyben, és annyira megtetszett neki az autóversenyzésnek ez a formája, hogy ittragadni látszik. A futamot egyébként az abszolút ötödik helyen fejezte be.
A Seat-os dobogó második fokára Gál Szabolcs állhatott, őt egyébként az abszolút hetedik helyen intette le a kockás zászló.


A Gyorsasági Bajnokság augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik a Pannónia Ringen.


Fotó: Kisgyörgy Mónika, Czine Zoltán, Bálint F. Gyula és Murányi Gábor




Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.