Pannónia Ring, GYOB III-IV. forduló

Forrás: AGYOB Média
2010-06-02 18:08:06
Május 28-30. között került megrendezésre a Magyar Autós Gyorsasági OB 2010-es szezonjának III-IV. futama, a Sárvár mellett fekvő Pannónia-Ringen.

A hétvége első versenynapján, a gyorsasági autóversenyzésben résztvevő csapatok, idén második alkalommal gyűltek össze, hogy bebizonyítsák felkészültségüket az autóversenyzés terén. Az egyre nagyobb számban előforduló felső kategóriás autók mellett, műszakilag jól felkészült csapatok állnak a versenyzők mögött.



A Kalaschnikow Energy Drink Nagytúraautók mai versenyét Walter Csaba nyerte. A rajtot követően Bódis Kálmánnal együtt az élre tőrtek, ahova az első helyről induló Horváth Zsolt is csatlakozott, azonban ő az ötödik kanyarban megpördült, így az utolsó helyről kellett felküzdenie magát. Sajnos az élen haladó Walter Csabát és Bódis kálmánt nem érte utol, azonban így is a harmadik helyen futott be. Bódis Kálmán a második helyet szerezte meg magának. A negyedik helyen Szabolcs Róbert végzett, akinek autója a Vizin Tamással való kétszeri ütközés következtében kissé hiányos lett a bal elején, ennek ellenére sikeresen zárta a versenyt.



A Harvestr Kistúraautók népes mezőnyében kategória győztes lett ifj. Ficza Ferenc, őt követte Walterné Dancsó Adrienn, illetve Nagy Norbi futott be harmadikként. Az teljes mezőnyt tekintve, Gáspár Csaba ezt a versenyt is az első helyen zárta. Mink Zoltán autója, hirtelen gázadásnál többször is kihagyott, ezért a megszokottnál óvatosabban kellett autóznia, azonban még így is megszerezte az ötödik helyet. A BMW Challenge 325i mezőnye a kistúraautókkal együtt versenyzett, ahol Kovács Tamás nyerte el a megtisztelő első helyezést, második Strider Zoltán lett, harmadik pedig, Zelei Krisztián. Boros Tamás az első kör végén megcsúszott a célegyenes kanyarban, majd frontálisan ütközött a gumifallal.


A magyar Genex Suzuki Bio Kupa mezőnye első alkalommal ,,mérte össze erejét az osztrák Suzuki Motorsport Cup versenyzőivel, hiszen egy időben versenyeztek a Pannónia-Ring aszfaltján. A külföldi versenyzők autói 1.6 ccm-esek, ezért a rajtot 30 másodperccel eltolták. Az élen versenyző Bárkovics már a 3. körben utolérte az osztrákok utolsó versenyzőit, ami nem lekörözésnek számított, hanem pozíció harcnak, így kék zászlót nem lengettek a lassabb, külföldi versenyzőknek. Ifj. Ficza Ferenc többször is megpróbálta Bárkovics Zoltánt megelőzni, de sehogy sem sikerült neki, mert Zoltán minden alkalommal jól védte az íveket. A végeredmény sem alakult másképp, Bárkovics Zoltán ért célba először, ifj. Ficza Ferenc lett a második, Tim Gábor a harmadik, valamint a reményekkel teli Bittman Attila be kellett érje a negyedik hellyel.


A VIP autóval induló Rippel Ferenc, szinte hibátlanul teljesítette a versenytávot. Igen jó tempót autózva, a tizenharmadik helyen futott be. A mezőny egyetlen hölgy tagja, Bús Edina sokáig az ötödik helyen versenyzett, ám egy ütközés után defektet kapott, ami fokozatosan lelassította, így a tizenkettedik helyen ért célba.


A Formula autók is együtt indultak az osztrák mezőnnyel, ám ez itt sem jelentett semmiféle problémát. A magyar versenyzők megvívták harcukat, aminek győztese Eszenyi László lett. Második helyen Chanoch Nissany végzett, illetve Fekete Krisztián harmadikként lépte át a célvonalat.




Esős idő fogadta a gyorsasági autóversenyzés résztvevőit a vasárnap délutáni versenyeken. A formula autók csak pár kört tudtak versenyezni, a safety car mögött fejezték be a versenyt. A kistúraautók mezőnyében versenyző Nagy Norbinak kedvezett az esős időjárás. A nagytúraautók versenyét újra Walter Csaba nyerte. Végig esett a Genex Suzuki Bio Kupa alatt. Rippel Ferenc élete első esős versenyét kicsúszás nélkül teljesítette. A BMW 325i Challenge versenyzői hatalmas küzdelmet és élvezetes csatákat mutattak be a csúszós pályán.



A Formula autók versenyzői/csapatai száraz futamra készültek a mai napon, ezért váratlanul érte őket, amikor néhány körrel a start után zuhogni kezdett az eső. Pödör Balázs és Fekete Krisztián sokáig harcolt a harmadik helyért, majd ütköztek, ami miatt Fekete Krisztián nem tudta folytatni a versenyt. Ekkor már erősen esett az eső, illetve a safety cart is beküldték a pályára a baleset miatt. A safety car kiállása után, a formula autók már csak nagyon lassan tudtak haladni, ezért egyetlen új kör megtétele után leintették a versenyt. Az első három helyezett rendre, Tukora István, Chanoch Nissany és Pödör Balázs.



Nagy Norbinak (Ford Fiesta, 1600 ccm) kedvezett az eső a Harvestr Kistúraautók között. A 15 éves versenyző már a második körben átvette a vezetést géposztályában, Walterné Dancsó Adrienntől (Opel Astra, 1600 ccm). Nem sokkal ezután Kovács György (Mazda RX 8, 2000 ccm) kicsúszott a pályáról, azonban folytatni tudta a versenyt. Pár körrel később Walterné Dancsó Adrienn, műszaki hiba miatt kénytelen volt idő előtt abbahagyni a versenyzést ezen a napon, ám az élen folyó harcoknak ezzel korántsem lett vége. Ami a teljes mezőnyt illeti, az első helyért hosszan tartó küzdelem folyt két Alfa Romeo (2000 ccm) között. Sokáig Németh András vezette a mezőnyt, miközben Gáspár Csaba folyamatosan támadta. Kicsivel hátrébb, Mink Zoltán (Honda Civic, 1600 ccm) folyamatosan tartotta a második helyét az 1600 ccm-esek között, amelyre Dr. Grigalek Gábor (Renault Clio, 1600 ccm) pályázott. Egy autóként versenyeztek az utolsó előtti kör végéig, amikor a Hondán elmelegedtek a gumik, így Dr. Grigalek Gábornak sikerült megelőznie Mink Zoltánt. A verseny végeredményét tekintve, az 1600 ccm-es géposztály első helyét Nagy Norbi szerezte meg, másodikként Dr. Grigalek Gábor ért célba, harmadikként pedig, Mink Zoltán lépte át a célvonalat. A Harvestr Kistúraautók győztese ez alkalommal is Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156, 2000 ccm) lett, míg a második helyen Németh András végzett.


A BMW 325i Challenge mezőnye a kistúraautók között indult el. A hátsókerék-meghajtással rendelkező BMW-k sokat küzdöttek az esővel, mivel a túlságosan nedves aszfalton, folyton megcsúsztak, kicsúsztak autóikkal, azonban az első néhány kör elteltével megszokták a vizes burkolatot, mindenki teljesíteni tudta a futamot. Az első helyen Kovács Tamás végzett, őt követte Strider Zoltán, illetve Czvik Péter lett a harmadik.





A nagy orosz rulett! Kalaschnikow futam

A verseny névadójához méltóan - Kalaschnikow Energy Drink Nagytúraautók futama - igazi orosz rulett volt. Igaz, hogy a rajtig az eső elállt, de a pálya nedves maradt. A csapatoknak fejtőrést okozott, hogy milyen gumival (száraz, vizes, intermédia) vágjanak neki a versenytávnak. A verseny elején a vizes gumival induló pilóták szereztek előnyt, de a versenytáv harmadánál annyira felszáradt a pálya aszfaltja, hogy száraz, illetve slick gumikkal szerelt autók rendre jobb köröket futottak a vizes gumis társaiknál. Több előzést is láthatott az esős idő ellénére kilátogató szépszámú közönség. A nagytúra mezőnyében Kiss Norbi (Seat Leon Cup) az utolsó helyről rajtolt a szombati technikai problémák miatt. A vizes pályára száraz gumikkal hajtott ki, és ez a döntés meghozta eredményét, ugyanis mint kés a vajon jött át a mezőnyön, a második körben már az első helyen haladt. Egy boxáthajtásos büntetés után is a mezőny élére állt vissza, fokozatosan elhagyva a második helyen autózó Walter Csabát, majd az utolsó kör előtt kiállt, mivel nem versenyzik ebben a kategóriában, és nem akart pontot rabolni a bajnokság résztvevőitől. Az utolsó három körben újra elkezdett esni az eső, azonban ez már nem befolyásolta a végeredményt, így az utolsó körben Walter Csaba (Porsche 911) vezette a mezőnyt, mögötte Bódis Kálmán (Porsche 911 GT3) haladt, őt követte Horváth Zsolt (Ferrari F430 GT2 TW) és ez maradt a végeredmény is. Szabolcs Róberttel (Renault Clio Kalaschnikow) ma is összeütközött egy Seat Leon. Ezúttal hátulról ment neki a Kazár Miklós által vezetett autó. Szerencsére az ütközés nem okozott nagy károkat az autókban, így mindketten folytatni tudták a versenyt.



A Genex Suzuki Bio Kupa idei negyedik futama szakadó esőben folyt. Ahogy a harmadik futamon, itt is az osztrák pilóták foglalták el a rajtrács elejét. A magyar kupában használt esőgumik ekkora esőben sem üzemeltek tökéletesen, így mindenki száraz gumikkal sorakozott fel a rajtrácsra. Az élről induló, 13 éves Lackó Lehel jól rajtolt, az első kanyarban megtartotta vezető helyét. A hátsó régiókból induló ifj. Ficza Ferenc és Bárkovics Zoltán, mint akit ágyúból lőttek ki, úgy ugrottak a második-harmadik helyre és az első kör végére már az élen is álltak. A tempójuk annyival gyorsabb volt a mezőnyénél, hogy már ekkor nem is volt kérdés, ők fogják megvívni a harcot az első helyért. Lackó Lehel eközben folyamatosan hátrébb csúszott, Tim Gábor feljött a harmadik helyre, és akárcsak szombaton, Bittman Attila üldözte őt a negyedik helyen. A futam érdekessége még, hogy az osztrákok esőgumijai annyira jól működtek, hogy ezen a napon nem volt esély az utolérésükre, sőt, a száraz gumikkal versenyző magyar mezőnyt lekörözték. Ez persze több bonyodalomhoz is vezetett, de apró koccanásoktól eltekintve, problémamentesen zajlott a futam. Ifj. Ficza Ferenc és Bárkovics Zoltán többször helyet cserélt a verseny ideje alatt, de végül ifj. Ficza Ferenc versenyző, hihetetlen tempót diktálva az esőben, megnyerte a kaotikus viadalt. Bárkovics Zoltán két másodperces hátránnyal érkezett a második helyen, míg Tim Gábor megismételve a szombati teljesítményét, újra harmadik lett Bittman Attila előtt. Bús Edina a peches szombati verseny után, bravúros versenyzéssel a tizenkettedik helyről az ötödik helyre küzdötte fel magát. A VIP autóval induló Rippel Ferenc, két magyar pilótát is legyőzve a tizenkettedik helyen ért célba stabil és kitűnő versenyzéssel.



A hétvége eredményei részletesen megtalálhatók
itt

Az Autós Országos Gyorsasági Bajnokság alig egy hónap múlva, a SlovakiaRing-en folytatódik, 2010. június 26-án.


szöveg: Okolicsányi Marius
foto: Bálint F. Gyula és Ember Ferenc

Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.