Április 6-án elkezdődött a hazai gyorsasági szezon

Forrás: Kertesi Zoltán
2010-04-11 00:01:24
Április 6-án lezajlott az idei első félhivatalos gyorsasági tesztnap a Hungaroringen, a GFS Motorsport szervezésében, és ezzel gyakorlatilag elkezdődött az idei szezon. Természetesen ott voltunk, fényképeztünk, videóztunk és beszélgettünk.

Viszonylag népes mezőny gyűlt össze ezen a kora áprilisi napon, a Hungaroringen.
Az UNICORSE SE négy autóval képviseltette magát: Gáspár Csaba WTCC-s Alfája, Borbandi Zsolt Alfa 147 GTA-ja, Miskolczi Norbert BMW 325i Challenge autója, és az idén a csapathoz igazolt Zentai Sándor új szerzeménye a V8STAR Jaguar álltak egy boxban.


Gáspár Csaba nyugodtan rótta a köröket a 156-ossal, különösebb gondok nélkül.
Az azúrkék Alfát ketten próbálgatták, Csík János, aki tavaly már rajthoz állt vele egy-két futamon és Nyitrai Béla, aki kérdésünkre a következőket árulta el idei terveiről:

-Év elején a Peugeot 306-al fogok rajthoz állni. Tervek szerint részt veszünk Borbandi Zsoltékkal az FIA Zona Endurance bajnokságon az Alfa 147-el. Hogy a későbbi program hogyan alakul, az a támogatóimon múlik.


Délután sajnos a műszaki mentő vontatta be a boxba a GTA-t, mert Nyitrai alatt megállt az autó a 12-es kanyar utáni egyenesben.

A legnagyobb nézettséget mindenképpen Zentai V8STAR-ja könyvelhette el a nap folyamán. Sanyi most próbálhatta ki először új szerzeményét és ennek megfelelő óvatossággal vágott neki a nedves aszfaltnak.
Az első kör megtétele után arra a kérdésemre, hogy milyen az autó csak annyit mondott:

-Borzalmas.

A délelőtt folyamán volt néhány pörgés-forgás, de a nap végére 2 perc körüli időket sikerült autóznia, ami a körülményekhez képest nem mondható rossznak.

-Borzalmasan erős az autó, a kanyarokat egyelőre nagyon meg kell tisztelnem vele, mert a legkisebb hibát is azonnal megtorolja. Messze nem az a kezesbárány, mint amilyen a Suzuki volt már a végén. Ami szokatlan, hogy pillanatnyilag nagyon alulkormányozottan viselkedik és ez nekem nem túlzottan fekszik. A nap végére a fékek sem úgy működtek már, ahogyan kellene. Még nagyon sokat kell dolgoznunk, de ezt az évet úgyis tanuló időszaknak szántuk. Bőven van még lefaragható idő az autóban és bennem is.


A következő boxot az Endurance Club Hungary alakulata foglalta el, ahol meglepetésre feltűnt egy hófehér Peugeot 207-es. Az autó körül nyüzsgő szerelők arca ismerősnek tűnt, és nem véletlenül. Mint kiderült ugyanarról az autóról van szó, amely tavaly még sárgán virított, és amivel az év második felében az ifjabbik Ficza Ferenc szerepelt az F-1600-as kategóriában. Az autó mellett állva Nagy Norberttel beszélgettem:

-Igen, én fogok indulni vele az idén. Tavaly óta belekerült egy szekvenciális váltó, így remélem, hogy versenyképesek leszünk. A Fiestát sajnálom egy kicsit, mert nagyon megszerettem, de sajnos annak jóval gyengébb a motorja. A tervek szerint azt idén Magyar László fogja vezetni.

(tavaly Renault Clioval indult az A csoportban. Szerk.)


Sajnos Norbi egy kört sem tudott megtenni a Peugeot-val. Az első félórában Gáspár István indult el vele, de a boxutcába már egy vontatókötél végén érkezett vissza.

Pár méterrel arrébb az RCM Motorsport kupás Suzuki Swiftjeit találtuk. A név ugyan új, de a csapat nem: az előző években Procar Motorsport néven ismert alakulat az idei évre teljesen új névvel, és arculattal vág neki a szezonnak. Ők a Magyar Bajnokságban kizárólag a Suzuki Kupára koncentrálnak, öt pilótával: Bittmann Attila, Csuti László, Elekfy Witold, ifj. Ficza Ferenc és Kiss Norbert fognak, remélhetőleg élvezetes csatákat vívni a -hírek szerint- duzzadó, kupás mezőnyben.
Találhattunk ott még egy autót, amelynek oldalán név helyett a VIP felirat volt olvasható, és körülötte jóval nagyobb volt a nyüzsgés az átlagosnál. Ennek oka, hogy pilótaülésében ismert személyiségek, Debreczeni Zita, Rubint Réka, Horváth András jégkorongozó, a volt VIVA TV-s, jelenleg rádiós műsorvezető Timo, és Sebestyén Balázs rótták a köröket.

-Az idén két VIP autót indítunk minden Suzuki Kupás futamon, az egyiket az RCM Motorsport, a másikat a GFS Motorsport biztosítja, és ezekben ismert sztárok fognak versenyezni. Abban reménykedünk, hogy ezáltal versenyeink nagyobb médiaérdeklődést és ezen keresztül nagyobb nézettséget, népszerűséget kapnak. A mostani edzésnapon sztárjaink a versenyen való induláshoz szükséges vizsgát teljesítik.- mondta el Mink Zoltán, aki Csuti Lászlóval felváltva vizsgáztatta a hírességeket.




Az RCM melletti boxokat a GFS Motorsport autói foglalták el: kupás suzukik, Szamosvári Béla új festésű Porsche-ja, és a két éve beharangozott, de az érdeklődés hiánya miatt azóta sem megrendezett Lotus kupa egyetlen példánya.


A Bovi motorsport két Porsche-val és a Brokernet Silversting-el képviseltette magát, melyekkel Bódis Kálmán és Rácz István rótták a köröket.


A Proex Motorsport depojában egy érdekes autón akadt meg az arra járók tekintete:
Nem tudni, hogy Dr. Grigalek Gábor a szlovák Mikulasko choppolt tetejű Skoda Oktáviájáról kapott-e ihletet, vagy túl sokat nézte a Discovery TV csatornán a Chop Shop című sorozatban Liput a pandzsáv "tuningmestert". Lényeg, hogy a tavaji Renault Clionak lechoppolták a tetelyét, azt remélve, hogy az így lecsökkent légellenállás értékes másodperceket fog hozni számára. Azt viszont nem tudni, hogy csak optikai csalódás-e, de úgy néz ki, mintha az autó alja viszont magasabbra került volna az aszfalttól. Az, hogy az eredmény kinek tetszik, kinek nem az persze szubjektív, de mindenesetre, ha annyira gyors lesz, mint amennyire érdekes színfoltja az 1600ccm alatti mezőnynek, akkor nem dolgoztak hiába.


A Sprint Motorsport háza táján is jelentős változások történtek. Először is kibérelték Zentai Sándor Hayabusa motoros Suzukiját, amivel az ifjabbik Ficza Ferike fog rajthoz állni a kistúra autók között. Másodsorban Horváth Lázár a csapat tulajdonosa beleült Keskeny László S2-es Audi-jába, amivel a 3500ccm fölötti kategóriában próbál majd helyt állni.
A dolog "szépséghibája" mindössze az, hogy mindkét autó megkapta a csapat egyenfényezését, azaz élénksárga színben pompázik. De természetesen ezzel semmiképpen nem véleményt szerettünk volna alkotni, hisz az eredmény megítélése mindenképpen, hogy úgy mondjam ízlés dolga.


A pályán feltűntek még a Zengő Motorsport Seat Leonjai, illetve a Laczkó család Suzuki Swiftjei.

A boxutcában összefutottunk még Szigeti Attilával, aki elmondta, hogy eladta a tavalyi "A" csoportos Suzuki Swiftjét, amit Burkus Egonék (GFS) átalakítanak a Suzuki Kupás szabályoknak megfelelően, és ott fog feltűnni az idén. Hogy ki fogja vezetni, arról nincs információnk.
Találkoztunk még a Walter házaspárral, Adriennel és Csabával. Ők elmondták, hogy a Főnix Motorsport színeiben idén három versenyző indul a Magyar Bajnokságban, Adrienn az Opel Astrával, Chanoch Nissany formula autóval, és Csaba a Porsche-val, már amikor a GT-3-as bajnokságban való szereplése lehetővé teszi azt.
Azt is megtudtuk Adrienntől, hogy a tavaly Főnixes színekben induló Pap Zoltán és Barna Gábor (mindketten Honda Civic-el) az idén előre láthatólag nem vesznek részt a bajnoki küzdelmekben.

szöveg és fotó: Kertesi Zoltán


Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.