Slovakiaring, másodszor

Forrás: enjoytherace.hu
2013-09-18 23:46:41
Az augusztus végi versenyt követően, szeptember közepén idén immár másodszor látogatott el a Duna Autó Autós Gyorsasági OB mezőnye a Dunaszerdahely melletti Slovakiaringre.

A forduló a német ADAC GT Masters sorozat betétfutamaként kapott helyet a szlovák pályán, és szokatlan módon a túraautósok számára már szombat este véget ért a versenyhétvége.
A három héttel korábbi, negyvenöt nevezőt számláló kistúraautós mezőnyhöz viszonyítva mondjuk úgy, hogy a pilótáknak nem okozott gondot a forgalom a pénteki verseny időmérőjén.


A délelőtti kvalifikáció még száraz aszfalton zajlott, ám a kora délután elrajtoló versenyfutam előtt hatalmas felhőszakadás áztatta fel a pályát.
Bár a rajtprocedúra kezdetére az eső elállt, de újabb sötét felhők gyülekeztek a közelben, így elég nehéz volt a döntés a csapatok számára a gumiválasztás tekintetében.
Végül szinte a teljes mezőny slick gumin állt fel a rajtrácsra, kivétel az Orion Motorsport versenyzője, Mohácsi Ákos volt, aki az utolsó pillanatban felrakatta az esőgumikat. Ezzel azonban kikéste a rajtot, és már csak a boxutca végén állva várhatta, hogy a piros lámpák kialudjanak.

Mohácsi gumiválasztása a verseny elején beigazolódni látszott, mivel egy kör megtétele után már az 1600 cm3-es géposztály első helyén autózott, míg a többiek mintha tojáshéjon lépkedtek volna. Az időjárás azonban nem állt Ákos mellé, és a felszáradó aszfalton Tim Gábor megkezdhette a felzárkózást. Gábor erre a hétvégére új lehetőséget kapott, és a csapat új Suzuki Swiftjével indulhatott.
Az autó még 2011-ben debütált a Hungaroringen Blaskovits Tamással, ám azóta financiális okok miatt nem sokszor láthattuk a versenypályán.
Aki emlékszik még arra, hogy Tomi hogyan lépte át akkor szinte a teljes mezőnyt egy-két kör alatt, annak nem lehettek kétségei afelől, hogy mi fog történni akkor, ha a motorerőt sikerül átvinni a száradó pályára.
Az utolsó előtti körben aztán bekövetkezett az elkerülhetetlen. A piros Suzuki a célegyenesben megelőzte Ákos Swift-jét, és ekkor már a kanyarban is elég volt a tapadás ahhoz, hogy meg tudja tartani pozícióját.
Az F-1600-as géposztály értékelésében Tim Gábor lett az első, Mohácsi Ákos második, Karajánnisz Manolisz pedig a harmadik.

A szombat reggeli kvalifikáción végig zuhogott az eső, így Mohácsinak a rendelkezésére álló, és az előző napi versenyen, vizes körülmények között jól működő, a felszáradó pályán azonban elkoptatott esőgumikon nem sok esélye volt jó eredményt elérni. Végül a géposztály harmadik legjobb idejét autózta az Őt megelőző Bak Bertalan mögött.

Az eső dél körül elállt, és a késő délután rajtoló versenyre a pálya szinte teljesen felszáradt. A futam felvezető körében Mohácsi autójának műszerfaláról eltűnt az olajnyomás adat, és nem sok kellett ahhoz, hogy félreálljon, megkímélendő a motort a károsodástól. Egy gyors rendszer újraindítás után azonban hibajelzés nem érkezett, így Ákos elrajtolt a többiekkel együtt, bár az olajnyomás értékéről még mindig nem volt információja.
Mint a verseny után kiderült, a zavart egy hőszenzorról levált csatlakozó okozta, de ez elég volt ahhoz, hogy Ákos ne tudjon 100%-ban a versenyre koncentrálni. A futam vége felé a vízhőfok is elkezdett emelkedni, aminek az lehetett az oka, hogy a 25 perces verseny alatt kisütött a nap, és jó néhány fokot emelkedett a külső hőmérséklet, így a rajt előtt beállított beömlőnyílások már nem tudtak elegendő levegőt szállítani a hűtőradiátornak.
Tim Gábor megnyerte F-1,6 géposztály versenyét, ismét demonstrálva a piros Swift erejét. Ákos másodiknak ért célba, újabb értékes pontokat szerezve a bajnoki értékelésben. Harmadik Tóth Anita, az M&M Motorsport hondás versenyzőnője lett.

A szezon következő, és egyben utolsó versenyhétvégéjét október közepén rendezik a Hungaroringen, amely a tavalyi évhez hasonlóan ismét három versenyfutamból fog állni.

Szöveg és fotó: Kertesi Zoltán

Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.