A SUPERTOURING korszak vége a Balkánon

Forrás: enjoytherace.hu
2013-08-31 13:40:15
Amikor 1996-ban Pavle Komnenović és Milovan Vesnić 155 STW Alfái megjelentek Szerbiában, egy új korszak vette kezdetét...

Amikor 1996-ban Pavle Komnenović és Milovan Vesnić 155 STW Alfái megjelentek Szerbiában, egy új korszak vette kezdetét a korábbi Jugoszlávia területein, ahol a versenypályákon valódi volánművészek, valódi versenyeit élvezhettük, és mindezt lélegzetelállító, valódi versenyautókkal.
Az erő, a sebesség, a nyers fém hangja, minden együtt volt ahhoz, hogy a nézők élvezetes futamokat láthassanak.


Most, közel húsz évvel később, miután a nemzeti bajnokság széthullott és általános a pénztelenség a Balkánon, vajon mi lehet a megoldás ezeknek az erős, drága autóknak a tulajdonosai számára?
Az igazat megvallva, az utóbbi években STW-s autókat leginkább különböző autókiállításokon, vagy privát garázsokban lehetett látni, de a tudat, hogy ott vannak és léteznek, reményt adott arra, hogy valaha még újra láthatjuk őket akcióban.
A regionális bajnokság is ébren tartotta az esélyt, hogy ez a kb. 15 autó mely Szerbia, Montenegró, Bosznia és Horvátország területén volt megtalálható, egyszer ismét a versenypályán hallassa hangját.
Különböző okok miatt ez nem valósult meg, és most már sajnos soha nem is fog.


Ennek oka, hogy Angliában új bajnokságot indítottak a szupertúraautók számára, és ez óriási érdeklődési hullámot indított, elsősorban a Szerbiában és Montenegróban fellelhető kocsik iránt.
Az angolok egy csomó autót megvettek, Goran Asanović és Danka Bakrač Hondáját, Dejan Bulatovica Volvoját, Tripa Ivovic Audiját, és a szerb Zoran Kastratović és Timotić egy-egy Lagunáját. Szemet vetettek Andrew Kulundžića Alfa 156-osára, és Milovan Vesnić bajnok Vectrájára is érkezett ajánlat, míg Mike Delmaš Peugeot-ja is megtalálható a hirdetések között.

A legnagyobb baj, hogy azáltal, hogy az STW, és az alacsonyabb osztályt képviselő Super Production autókat mind elhordták, Szerbiában hamarosan nem marad egyetlen erős és látványos versenyautó sem.
Ez azt jelenti, hogy a helyi bajnokság mindössze az öreg Yugok és Peugeot 106-ok versenyéből fog állni.
Senki nem vesz új autót, kivéve talán Borkovicot, aki az idei ETCC sorozatban az eddigi négy versenyhétvégére hihetetlen, de 3 db S2000-es autót vásárolt (legutóbb egy Chevrolet Cruze-t).

A legrosszabb, hogy ezeket az autókat a hazai közönség legfeljebb TV-n, esetleg bemutatókon láthatja.
Az egyetlen vigasz, ami a szerb motorsport rajongóknak megmaradt, a jó eredmények, melyeket Borković, Vesnić és a fiatal Miljković nemzetközi porondon elérnek.
Hogy mikor lesznek láthatóak hazai versenypályán az kérdéses.
Talán, ha valaki újra rendezne túraautó versenyt a Balkánon, ha nem most, akkor esetleg majd egyszer...


fordította: Kertesi Zoltán

Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.