Mohácsi ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta

Forrás: enjoytherace.hu
2013-04-29 17:39:33
Április 26-28. között rendezték a Gyorsasági OB szezonnyitó eseményét a BFR Driver Academy Kupát a Hungaroringen.

Április 26-28. között rendezték a Duna Autó Autós Gyorsasági OB szezonnyitó eseményét a BFR Driver Academy Kupát a Hungaroringen.
A szombati időmérő edzéseket követően a versenyek sorát a 2000 cm3 alatti túraautók első futama nyitotta.
A szerb Milovan Vesnic fölényesen uralta a mezőnyt Opel Vectra STW-jével.
Az abszolút második helyért Gáspár Csaba küzdött a cseh Marek Fried Lotusa ellen.
Mivel Fried-et szabálytalanság miatt kizárták, így Gáspár zavartalanul állhatott a dobogó második fokára, Zorán Kastratovic pedig a harmadik lett Renault lagunájával.


Az 1600 cm3 alatti autók versenyében Mohácsi Ákos hatalmas küzdelmet vívott, a túraautók között most előszőr rajthoz álló Lévai Zoltán Suzuki Ignis-e ellen. A két versenyző látványosan csatázott egymással, ám Lévai néhány körrel a futam vége előtt a kuplung meghibásodása miatt kiállni kényszerült. Mohácsi ezek után könnyedén ért célba géposztály elsőként, őt az M&M Motorsport versenyzői követték.
Az 1,6-os dobogó második fokára az első osztályban újonc Bak Bertalan állhatott fel, maga mögé utasítva mindhárom Hondás csapattársát. A harmadik helyet Karajánnisz Manolisz szerezte meg.

Mohácsi Ákos: ...Nagyon rosszul rajtoltam, hárman, négyen megelőztek. Pont olyanok, akik egyenesben gyorsabbak, az én autóm pedig csak kanyarban gyors. Kellett pár kör, mire úgy lehetett autózni, ahogy én szerettem volna. Lévai Zoli sajnos kiesett, pedig reménykedtem benne, hogy előzgetjük majd egymást. Bízom benne, hogy megoldják a problémát, és jót játszunk majd. Egy jól felkészített autóm van, köszönhetően a szerelőknek. Csak be kell ülni és vezetni kell...

A vasárnapi második futam ismét Vesnic örömautózásáról szólt. Mivel Marek Fried most is hibázott, - ezúttal kicsúszott a pályáról, és később még időbüntetést is kapott - a második helyen ismét Gáspár Csaba, a harmadikon pedig Tim Gábor ért célba összetett értékelésben.
Az 1,6-osok versenye ismét Mohácsi Ákos és Lévai Zoltán csatájáról szólt, ezúttal ellenkező előjellel, mivel most Lévai volt elöl többet, Mohácsi pedig folyamatosan nyomás alatt tartotta. Egyértelműen látszott, hogy Lévai Ignise gyorsabb az egyenesekben, Ákos hiába került előre a kanyargós részen, Zoli a célegyenesben könnyedén előzte vissza.


Kettejük csatáját végül egy másik géposztályban érdekelt autó tette tönkre. A vége előtt két körrel Ákos megpróbálta kifékezni a kétliteres Alfa 147-el versenyző Szilagyit, ám a szlovák pilóta becsukta a kaput, így a két autó összeért, és olyan szerencsétlenül, hogy a Suzukinak kitörött a bal első futóműve. Így aztán Lévai senkitől sem zavartatva ért célba géposztály elsőként. A dobogó második-harmadik fokára ismét két M&M Motorsportos pilóta, Csiszér Béla és Bak Bertalan állhatott fel, a fenti sorrendben.

Lévai Zoltán:...Nagyon jó meccs volt Mohácsi Ákossal. Sajnáltam, amikor láttam a végén, hogy nem tudja befejezni a versenyt. Itt lett volna a helye a dobogón. Igazából a visszájára fordult a dolog, tegnap nekem volt egy technikai gondom egy-két körrel a vége előtt, ma pedig Ákos nem ért célba. Talán a következő futam megadja, hogy jót versenyezzünk. Az autónak ez volt az első versenye, a kategória pedig nekem is új. Köszönettel tartozom a csapatnak és a szerelőknek. Igazából ők nyerték ezt a futamot...

Szöveg és fotó: Kertesi Zoltán

Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.