Vérengző fenevad a Gyorsasági OB-n

Forrás: Kertesi Zoltán
2010-03-30 13:20:32
A tavalyi szezon végén az I/2. kategória háromszoros bajnoka Zentai Sándor kijelentette, hogy szeretne felsőbb osztályba lépni, és 2010-ben nem indul a kistúra autók között.
Arról, hogy pontosan melyik géposztályban és milyen autóval képzeli el a jövőt sokáig csak találgatások folytak, Ő maga nem árult el semmit.
Mostanra azonban minden eldőlt és nyilvánosságra került:
Sanyi egy V8STAR Jaguarral vág neki a 2010-es szezonnak.


A részletekről Őt magát kérdeztük:

Sanyi mi volt az elhatározásod oka?

-Úgy érzem, hogy a kistúrában mindent elértem, amit lehetett, sorozatban háromszor lettem bajnok, és úgy gondoltam, hogy ideje tovább lépnem. Lehet, hogy rosszul fog hangzani, de nyerjenek most már a fiatalok.


Határozott elképzeléseid voltak a folytatásról?

-Őszintén szólva, egyáltalán nem. Több lehetőség is szóba került, több emberrel tárgyaltam,
aztán belekezdtem egy autó megépítésébe, de legbelül valahogy nem éreztem, hogy ez a jó irány.


Ne haragudj, hogy ezt mondom, de nekem igazából úgy tűnt tavaly novemberben, hogy egy kicsit kapkodsz ide-oda.

-Igen, talán lehet ezt mondani, de ez valószínűleg azért lehetett, mert tudtam, hogy a tél nagyon hamar eltelik, és tavasszal az első versenyen ott szeretnék állni a rajtrácson, az se baj, ha egy ütőképes autóval.


Mi hozta meg az áttörést?

-Megláttam egy hirdetést, amelyben egy V8STAR Jaguart árultak Németországban. Rögtön tudtam, hogy ez nekem kell.
Annakidején nagy érdeklődéssel figyeltem ezeket az autókat, mert mindig is közel állt a szívemhez ez a kategória: jó erős V8-as motor és hátsókerékhajtás.
Ezután volt néhány álmatlan éjszakám, amíg kigondoltam, hogy hogyan is tudom megvalósítani az elképzelésemet, de szerencsére jól alakultak a dolgok, és december elején le tudtam foglalni az autót.



Nem szeretnék a zsebedben turkálni, de sokba kerül egy ilyen autó?

-Hát ez viszonylagos, csak annyit mondanék, hogy ilyen lehetőség ritkán adódik az életben.


Azok kedvéért, akik nincsenek képben, hogy mi az a V8STAR, kérlek, mondj egy pár szót róla!

-A V8STAR sorozat Németországban futott 2001 és 2003 között, párhuzamosan a DTM futamokkal. Az autók teljesen egyforma csővázra épültek, különböző sziluett karosszériával: Opel Omega, BMW5, Audi A6, VW Passat, Jaguar S-Type stb. A motorok is teljesen egységesek voltak, 5,7 literes V8-as Chevrolet motor hajtotta őket, ami kb. 500 LE-s, és 600Nm forgatónyomatékkal rendelkezik.
Mindezt egy 6 sebességes szekvenciális váltó viszi át a hátsó kerekekre.
A sorozat ugyan 2003-ban megszünt, de az autók nagyrésze nem veszett el, ma is futnak különböző bajnokságokban, mint például a Holland Supercar Challenge, vagy a hosszútávú VLN sorozat.


A fenti adatokból rögtön kiderül, hogy az már biztos, hogy nem a kistúrában fogsz indulni vele.

-Természetesen a 3500 ccm fölötti F csoportos túraautók lesznek az ellenfeleim.


Mikor került hozzád az autó?

-Január közepén érkezett meg Dunaújvárosba.


Dunaújvárosba?

-Igen, Németh Andrást kértem fel az autó rendbetételére és a szervizhátteret is Ő fogja biztosítani.


Ezzel együtt egyesületet is váltottál.

-Igen, ez azonnal adódott, hogy ha egy csapatban játszunk, akkor ugyanazon egyesület színeiben induljunk. Így tehát az idei évre az UNICORSE SE-hez igazoltam.


Milyen állapotban volt az autó, amikor megérkezett?

-Motorikusan szerencsére majdnem kifogástalan állapotban volt, de ami a külcsínt illeti egy kissé le volt lakva. Mostanra a lényeges dolgok ki lettek javítva.
A futómű elemeit fel kellett újítani, és a kerekeket az OB szabályaihoz kellett igazítani.



Sanyi, hogyan készülsz a versenyszezonra?

-A fizikai felkészülésem nagyjából kimerül a kéthetenkénti péntek esti gokartozásban, ami ugyan nem túl sok, de azért több a semminél, és az állóképesség növelése mellett agyilag is remekül kikapcsol.
Ezen kívül, ahogyan eddig is, nagyon sokat készülök fejben a futamokra.


Az idén két új pálya került be a versenynaptárba, mindkettő külföldön.

-Igen az egyik a Szlovákiaring, a másik pedig az ausztriai Salzburgring. Én mindkettőnek nagyon örülök, hiszen minél több pályán versenyzünk, annál változatosabb, izgalmasabb a szezon. Ráadásul úgy hallottam, hogy mindkét pálya elég gyors, és ez talán kedvez a "lovaknak".


A Suzuki Hayabusának mi lesz a sorsa?

-Legszívesebben megtartanám, mert annyira a szívemhez nőtt, de ezt sajnos több okból sem tudom megtenni.
Az autót meghirdettem, de egyelőre még nem sikerült eladnom.
Ami viszont most biztos, hogy a Sprint Motorsport Egyesület kibérelte a 2010-es szezonra, és az ifjabbik Ficza Ferike fog indulni vele. Neki egyébként már nem lesz újdonság, hiszen a tavalyi 12 órás versenyen ment vele annyit, mintha egy szezont végigversenyzett volna.


Még egy utolsó kérdés: a vadállatot mikor láthatjuk működés közben?

-Április 6-án a Hungaroringen rendezett tesztnapon ott leszünk, és szeretnék minél többet gyakorolni.


Köszönöm szépen, hogy mindezt megosztottad az olvasókkal, és kívánok minél eredményesebb szereplést az Gyorsasági OB-n!

-Én köszönöm!





A közeljövőben bemutatjuk a V8STAR sorozat történetét (szerk.)

Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.