BERNIS Kupa 30 felett, 2000 alatt

Forrás: AGYB média
2012-06-23 17:05:13
Na, nem évekről, hanem Celsius fokokról és köbcentiméterekről beszélünk. Kánikulában került megrendezésre a Duna Autó Autós Gyorsasági OB V-VI. fordulója a Pannónia-Ringen, amely Zóna Trófea, cseh, lengyel, szlovák és szlovén bajnoki is volt egyben, így hat országból (itt volt a Suzuki Motorsport Cup Austria is) összesen 153 nevezés érkezett a hét kategóriába vagy márkakupába. A SportEvo által megrendezett verseny szép nagy mezőnyt összehozott és olyan csemegékkel is szolgált, mint szombat este a lengyel-cseh EB mérkőzés alatt, a cseh, vagy a lengyel csapatok sátraiból, kamionjaiból felváltva felhangzó üdvrivalgások, buzdítások.

A "kis túraautók" szombati versenye problémamentesen indult. Az első rajtkockából induló Marek Fried Lotusával megőrizte a vezető helyet, bár Gáspár Csaba próbált bebújni az első kanyarban, de végül nem sikerült előrébb kerülnie. A negyedik kockából startoló Matej Homola egy kissé lemaradt, így a SEAT Leon-al elrajtoló Nagy Norbert meg tudta előzni őt.
A mezőny hátsó régiójában Mohácsi Ákos jól kapta el a rajtot és több helyet sikerült előre jönnie Suzuki Swiftjével.
Az első kör végén Matej Homola visszaszerezte a rajtnál elveszített negyedik pozícióját Nagy Norberttől. A hatodik helyen autózó cseh Petr Muzik a pálya hátsó részében összeérhetett valakivel, amitől autójának jobb eleje megsérült, és kissé rányomódott a kerékre, ami ettől körökön keresztül füstölt, előre vetítve egy esetleges defekt lehetőségét, de erre végül nem került sor.
A mezőny végéről induló Strider Zoltán az első körben előre tudott jönni egy-két helyet, de a paddock mögötti visszafordítóban megcsúszott, ezzel elveszítve egy pozíciót. Merk József előzte meg a Suzukijával.
A negyedik körben a lengyel Filip Mocie a boxutcába gurult és kiszált Renault Cliojából, műszaki hiba miatt feladta a versenyt. A mezőny eleje ekkorra már eléggé szétszakadt, senki nem került igazán támadó pozícióba.
A hátsóbb régiókban Szigeti Attila és Karajánnisz Manolisz küzdöttek az F-1600 géposztály negyedik helyéért, amiből végül Szigeti került ki győztesen. Ő egyébként a hétvégén gerincfájdalmakra panaszkodott.


A futamot Marek Fried nyerte Lotus-al, őt Gáspár Csaba követte a 156-os Alfával és Petr Mandelik lett a harmadik Lotus Exige-vel. A magyar bajnoki értékelésben a sorrend Gáspár Csaba, ifj. Ficza Ferenc, Tomsics Gábor volt. Az F-1600 géposztályban Mohácsi Ákos győzött, Laczkó Lehel és Merk József előtt.
Ifj. Ficza Ferencet a verseny után a parc fermé szabály megsértése miatt kizárták, így az A-2000 géposztályban Laczkó Levente gyűjtheti be az első helyezettnek járó pontokat, a második Dr. Laczkó László, a harmadik Strider Zoltán lett.
F-2000-ben Gáspár Csaba nyert Tomsics Gábor előtt.


Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156 S2000, F-2000, 1. hely): Igazából papírforma szerinti volt az eredmény, erre számítottunk. A Lotus olyan két kocsihosszt adott most a célegyenesben. Beraktuk az erősebb motort, a Hungaroringen ugyanis öt kocsihosszt kaptunk és kicsit letörtek voltunk. Izgalom nélkül végigmentünk. Követtem a Lotust. A lekörözések rendben voltak, szerencsére mindenki figyelt a zászlókra. Kicsit módosítottunk az autón, a futóművön a nagy melegre való tekintettel. Az időmérőre bemegyünk két körre, lesz, ami lesz. Nincs értelme erőlködni, a Lotusnak nagyon jó a rajtkészsége, nem tudjuk felvenni vele a harcot.
Tomsits Gábor (Alfa Romeo 156, F-2000, 3. hely): Nagyon jó volt a verseny és kibírtam a meleget is. Az autón egy kicsit fejlesztettünk, a futóművön és a motoron is. Egyelőre jött 4-5 másodperc tavalyhoz képest. Még van egy két dolog, amit változtatni akarunk rajta, és úgy néz ki, jó lesz.

Mohácsi Ákos (Suzuki Swift RSR, F-1600, 1. hely): Nem vagyok boldog. Nem az eredmény miatt, hanem azért, mert az első körben a célegyenes előtti ráfordító kanyarban nekem jött egy lengyel versenyző. Egyszer összetörte az autót, másodszor meg a futómű is elment, onnantól kezdve egy negyed fordulattal másképp állt a kormány. Most már túl vagyunk a szervizen és látjuk, hogy milyen elemek sérültek. Nem úgy kell versenyezni, hogy hülye módon kilökdössük egymást. De emelkedjünk ezen a dolgon és az anyagi káron felül, örülök, hogy megint begyűjtöttem 10 pontot a bajnokságban. Viszont szomorú vagyok, hogy a kistúra mezőny felét-háromnegyedét a mi csapatunk teszi ki. Reménykedek abban, hogy előbb-utóbb az embereknek lesz lehetősége versenyeken indulni. Amiért viszont igazán boldog vagyok, hogy Farkas Roland pole-ból Suzuki Kupás első helyezést ért. Ez egy olyan dolog, ami bőven ellensúlyozza azt a sok negatív dolgot, ami most van a fejemben.

Laczkó Lehel (Opel Astra, F-1600, 2. hely): Kezdett végre összeállni az autó, de még mindig gondban vagyunk ezzel a kuplungolási-elindulási problémával. A verseny emiatt nem sikerült túl jól, csak második tudtam lenni.

Merk József (Suzuki Swift, F-1600, 3. hely): Életemben most ülök másodszor ebben az autóban, Pannónia-Ringen is először vagyok. És ez az első OB-s versenyem is. Egy versenyen indultam az FRT-n, Kiskunlacházán. Az autó jó, most annyi történik, hogy egy széria motorral tanulok, de megvan már a gyári Super 1600-as motor, azzal majd valószínűleg elrébb tudok törni. A pálya nagyon tetszik.

Laczkó Levente (Renault Clio, A-2000, 1 hely): Amikor működik a technika, akkor meg tudom verni apát, nem szokott szoros lenni a verseny. Annak is örültem, hogy nem versenyeztünk egymással, nagy volt köztünk a különbség, valamint annak is, hogy hasonló erősségű autókat meg tudtam verni. Szóval jónak értékelem a versenyt.

Dr. Laczkó László (Renault Clio, A-2000, 2. hely): Ennél nagyobb bajom ne legyen az életben, hogy a fiam előttem végez. Én azt mondom, hogy ha ez lesz a legnagyobb bánatom a hátralévő életemben, boldog emberként fogok meghalni. A rajt nem sikerült jól. Lehel előlem rajtolt, kicsit beragadt és az is megzavart. De valahol nem voltam teljesen ráhangolódva a dologra. A papírforma jött be a végén, ez volt a várható eredmény.

Ficza Ferenc (Honda Integra Type-R, A-2000): Sikerült megnyernem nagyon nagy fölénnyel az időmérőt és a versenyt is. Sajnos kizártak, mert egy gyári méretű féktárcsa volt fent, csak furatos, hogy jobban hűtse magát. Sokan azt mondják, hogy hazudok, de rosszabb volt így a fékhatásom. Talán ezért nem is zártak volna ki, csak apa ideges lett és elhozta az autót a park-ferméből, amit, ugye, nem szabad. De nem baj, a következő versenyen megint nyerni fogok.


A vasárnapi rajtrács első két sora ugyanúgy alakult, mint a szombati futamon. A pole pozícióból a cseh Marek Fried indulhatott Lotus-al, a második rajtkockát Gáspár Csaba foglalta el Alfa Romeo-jával. A második sorból Petr Mandelik rajtolt szintén Lotus-al, mellőle pedig Matej Homola várhatta a piros lámpák kialvását, BMW-je volánjánál.
A két Lotus jól kapta el a rajtot, Mandelik megelőzte Gáspárt és Friedet is, Homola pedig hasonlóan a tegnapi versenyhez egy kicsit lemaradt, így a kupás Seat Leon-nal versenyző Nagy Norbert ma is megelőzte őt. Laczkó Lehel Opel Astra-ja nem tudott elindulni, így a versenybírók kénytelenek voltak kitolni a boxutcába, ahol aztán sikerült beindítani, és így a mezőny után eredhetett.
A SEAT Leon Kupában értékelt Nagy Norbert számára a negyedik hely nem bizonyult tartósnak, mivel Homola már a második kanyarban visszaszerezte tőle a pozíciót. Norbi néhány körön belül jelentősen lemaradt Homolától, ugyanúgy, ahogy egy nappal korábban is, pedig ezek a kupás Seat-ok fénykorukban jóval többre voltak képesek.
Gáspár Csaba próbálta megszorongatni a két Lotust, de közben arra is figyelnie kellett, hogy Homola elkezdte őt támadni. Ennek végül az lett az eredménye, hogy a szlovák fiú egy kissé lesodródott a pályáról, de folytatni tudta a versenyt, igaz, Gáspár lélegzethez jutott ezzel.
A negyedik körben Merk József Suzuki Swiftje a pálya szélére gurult, egy vízcső törött el benne, ami miatt feladni kényszerült a versenyt. A középmezőnyben eközben kisebb csaták, párharcok alakultak ki, ifj. Fizca Ferenc üldözte Zoran Poglejant, Tomsics Gábor küzdött Marek Rzepeckivel, Mohácsi Ákosnak a Laczkó családdal gyűlt meg a baja.
Két körrel a verseny vége előtt az élen haladó Fried Lotusa kicsúszott de vissza tudott menni a pályára, ám eközben Gáspár Csaba megelőzte őt. Nem sokkal később Gáspártól vissza tudta venni a második helyet a célegyenesre ráfordító kanyarkombinációban, sőt még ugyanabban a körben Petr Mandeliktől átvette a vezetést.
A futamot és a Közép Európai Zóna Trófea E1-2000 kategória versenyét végül Fried Marek nyerte Petr Mandelik és Gáspár Csaba előtt.
A magyar F-2000 kategória értékelésében Gáspár Csaba lett az első Tomsics Gábor előtt. Az F-1600 cm3 géposztály értékelésében Mohácsi Ákos győzött, Laczkó Lehel lett a második, és Karajánnisz Manolisz a harmadik. Az A-2000 géposztály sorrendje: ifj. Ficza Ferenc, Laczkó Levente, dr. Laczkó László.


Marek Fried (Lotus Exige, CEZ E1-2000 vasárnap 1. hely): A verseny nagyon drámai volt. Az első helyen vezettem, de három körrel a vége előtt volt egy incidens egy Renault Clio-val és visszaestem a harmadik helyre. Onnan jöttem vissza az élre. A gumik jól bírták a nagy meleg ellenére, az autó abszolút tökéletesen működött.

Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156 S2000, F-2000, 1. hely): Sokkal melegebb van, mint tegnap, csodálkozom, hogy az autó kibírja ezt a hőséget. Szerencsére 90 fok fölé nem ment a vízhőfok. Ez most izgalmasabb verseny volt, mint a tegnapi. Akkor a fehér Lotus kicsit elrontotta a rajtot és azért tudtam tartani a távolságot. Ma mind a két Lotus jól rajtolt, én is. A fehéret a kanyarokban utolértem, kicsit feltartott és jött rám Homola. Kicst aggódtam, védekezni kellett, szerencsére a hármas kanyarban Homola hibázott és lemaradt. Innentől már csak vonatoztunk. Egy bajunk van csak, nem hiába hívják túraautó bajnokságnak ezt, amiben versenyzünk. Nem tudom ki fogja lapátolni a pénzt az S2000-s autókba, ha ilyen csővázas autókat ideengednek. A kanyarokban vonatozunk, egyiknek sem jobb a futóműve, de az egyenesben 2-3 kocsihossznyira elmennek. Egyébként pozitívan zártuk a hétvégét, jó volt minden, nem volt semmilyen műszaki hibánk, köszönöm a csapatnak, a szüleimnek és a feleségemnek a támogatást.

Mohácsi Ákos (Suzuki Swift RSR, F-1600, 1. hely): Én ezért a 20 ponttért jöttem, amit sikerült is megszereznem a géposztályban. Feladat kipipálva. Nagyon meleg van, nagyon jó a hangulat és most megyünk fagyizni.

Laczkó Lehel (F-1600 vasárnap 2. hely): Nem volt túl jó a rajt, ezzel az autóval nem lehet jól rajtolni. Nem tudom, hogy most mi lesz, lehet, kellene egy másik autó.

Ficza Ferenc (Honda Integra Type-R, A-2000, 1. hely): A levegő melegebb volt, mint tegnap, az aszfalt szerintem nem. De a gumik jobban elkoptak, mert harcoltam a Clióval. A tegnapi verseny unalmas volt, akkor egyedül mentem, most csatázni kellett, nagyon élveztem. A köridőket nem figyeltem, arra koncentráltam, hogy a Cliót meg tudjam előzni, de sajnos nem sikerült. Az egyenesekben mindig elhúzott, hiába voltam gyorsabb a féktávokon és a kanyarokban.

Laczkó Levente (Renult Clio, A-2000, 2. hely): Nagyon boldog vagyok, mert ez sorban a második hétvége, és még nem volt műszaki hibánk. Mind a négy verseny nagyon jól sikerült, most megint második lettem és a bajnokságban is az elejében vagyok.


Szöveg: Bálint F. Gyula és Kertesi Zoltán
Foto: Strider Anita


További képek a versenyről készült galériánkban

Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.