Problémamentes hétvége, egy picit keserű szájízzel

Forrás: XFX UNICORSE TEAM
2012-05-01 21:06:01
Az XFX UNICORSE TEAM beszámolója a Slovakiaringen megrendezett ETCC futamról. (Videókkal frissítve)

Április utolsó hétvégéjén rendezték a 2012-es ETCC sorozat második fordulóját a Dunaszerdahely melletti Slovakiaringen.
Csapatunk, az XFX UNICORSE TEAM és pilótánk, Ifj. Ficza Ferenc a monzai megvillanás után titkon valamiféle meglepetés eredményre számított.
Optimizmusunkat arra alapoztuk, hogy az előzetes információk szerint a spanyol Fernando Monje és verhetetlennek tűnő TDI Seat-ja az év további részében a WTCC sorozatban szerepelnek, így nem fognak beleszólni az S2000-es szívómotoros autók küzdelmébe.
További reményekre adhatott okot az a tény, hogy Feri már több alkalommal versenyzett a szlovák pályán, így alaposnak mondható pályaismerettel rendelkezik.
Azután, szinte hidegzuhanyként ért minket a hír, hogy nem csak Monje, de egy további TDI is indul a mezőnyben. Ez a papírforma szerint azt jelentette, hogy tulajdonképpen az első két helyezettnek járó kupát már előre kioszthatták volna a két Seat-os versenyzőnek.
Hogy a végeredmény végül másképp alakult arról leginkább a technika ördöge tehet, de erről majd később.


A szombat délelőtti teszteken Ferike jól teljesített, hamar ráérzett a pálya ritmusára, és látszott, hogy talán a pályaismeret előnye a hasznára válhat. A mérce a szlovák Matej Homola volt számunkra, aki már valóban sok kilométert tett meg ezen az aszfaltcsíkon, és tavaly egy ugyanolyan Alfa Romeoval versenyzett a hazai, és zóna bajnokságban, mint amilyen a miénk.
Idén BMW-re váltottak, és elmondásuk szerint nem igazán tudtak ideális körülmények között tesztelni a verseny előtt. Feri egyébként a teszteken Fulin után a második legjobb időt autózta az S2000-es autók között.


A szombat délutáni qualifikáció tulajdonképpen azt hozta számunkra, amire a papírforma szerint reálisan számíthattunk: Feri a hetedik pozíciót szerezte meg a rajtrácson, a két TDI Seat végzett elöl, Petr Fulin a BMW-vel harmadik lett, és őt három Seat Leon Copa-s versenyző követte, de ezek az autók más kategóriában futnak. Így a géposztály szerint a negyedik időt futottuk. Mivel Fulint megbüntették, mert nem regisztráltatta időben a hétvégén használatos váltóáttételeket, így a hatodik rajtkockából várhattuk a vasárnapi startot. Homola egyébként 0,071 másodperccel volt lassabb.

Ifj Ficza Ferenc nyilatkozata az időmérő után:

-Az időeredménynek eléggé örülök, mert Monzában hátrébb voltam, mint most.
Most nagyobb esélyekkel indulok az első futamon, de szeretnék inkább taktikusan menni, és majd a második futamon szeretnék meglepetést okozni.
Van két diesel Seat, azok annyival gyorsabbak nálunk, hogy lehetetlen őket megfogni. Van még egy BMW amit nem sikerül, de szerintem idővel majd megpróbáljuk őket is utolérni.
Elég jól megtaláltam a pálya ritmusát, de azért még finomítani kell rajta. Már nem sokat tudok gyorsulni, talán még fél-egy másodpercet magamhoz képest.
Monzához képest azért már jobban érzem az autót, most így nagyon tetszik a kocsi és elég jól zártuk a napot.
Nem tudom, hogy az ellenfeleim milyen képességekkel rendelkeznek, milyen hamar tanulják meg a pályát, de biztos vagyok benne, hogy mostanra ők is megtalálták a ritmusát, és a két diesel Seat annyival gyorsabb nálunk, hogy szerintem már nincsen pályaismereti előnyöm, maximum egy-két emberrel szemben.
Homolával elég nagy harc lesz az biztos, de nem tartok tőle, mert tudom, hogy nem egy agresszív pilóta, és összeütközni szerintem nem fogunk, de egy elég jó harc is kialakulhat belőle.


Feri nyilatkozata az időmérő után videón



A gördülőrajtos első versenyfutamon, hasonlóan Monzához Feri ismét lemaradt, visszaesett a 11-12. helyre. Néhány kör elteltével aztán elkezdte a felzárkózást, fokozatosan jött előre. A cél a nyolcadik hely megszerzése volt, hiszen az azt jelentette volna, hogy a második futamot a pole pozícióból kezdheti meg. Ez már-már megvalósulni látszott, mivel a futamot vezető Monje defektet kapott és visszaesett egészen a 12. helyig, így az utolsó előtti körben Feri éppen a nyolcadik helyen autózott. A célegyenesre ráfordító kanyar előtt azonban egy lekörözendő versenyző annyira feltartotta, hogy a svájci Fischer utolérte, és mivel jobban tudott kigyorsítani a Hondával, a célegyenes végén könnyedén körbeautózta Ferit, hátra szorítva Őt ezzel a 9. helyre. Ferike a futam után nagyon csalódott volt emiatt.
A géposztály értékelés szerint egyébként a hatodik helyen zártunk.
Az S2000 géposztály futamát Michal Matejovsky nyerte a TDI Seat-al, Petr Fulin és Matej Homola előtt.

A második, állórajtos versenyt így aztán a kilencedik rajtkockából kezdhettük.
A rajtnál Ferike épp a rajtautomatika gombjával volt elfoglalva, amikor a lámpák kialudtak, mire fölnézett már ismét egy jó nhányan megelőzték.
A hátulrl előre törő Monje éppen az Alfa előtt lökte ki a pályáról Sonderegger Seat-ját, majd
látványos lángcsóvát húzva maga is kiállni kényszerült. Az autót csak nagy nehezen sikerült eloltaniuk a műszaki mentőknek, és az elfolyatott olaj miatt pályára kellett küldeni a Safety Cart.
Feri a futamot végül az abszolút 7., az S2000-es géposztályban az 5. helyen zárta.
A futamgyőztes ezúttal Petr Fulin lett, a második Michal Matejovsky, és a dobogó harmadik fokára ismét Matej Homola állhatott.


Ifj Ficza Ferenc nyilatkozata az vasárnapi versenyfutamok után:

-Az első futamon a rajt után nem tudtam besorolni belülre, és egy autó bement, utána már vonatban mentek el, egyszerűen kívülre szorultam a poros ívre és gyorsan sem tudtam elfordulni. Hát, nem jött össze az első kanyar, onnantól kezdve meg szinte az egész S2000-es mezőny elment. Nem tudtam mit kezdeni velük, utána próbáltam fölzárkózni. A nyolcadik hely egy darabig megvolt, aztán jött a lekörözés és a fiestás nem volt képes elengedni, pedig nem egy bírói poszton integettek neki a kék zászlóval. Nem tudom, hogy ismeri-e a szabályokat
Utána kívülről megelőzött az egyes kanyarban az accordos, nem hagyott egyszerűen helyet belül nekem, kilökni pedig nem akartam, és már az utolsó kör volt, így nem volt időm megelőzni
A második futamon a rajtnál kicsit bealudtam, mert pont akkor néztem le, amikor elaludt a lámpa és a többiek után tudtam csak elindulni. Próbáltam megint fölzárkózni, és a második verseny már egy kicsit jobban összejött. Szerencsém is volt egy kicsit, hogy ötödik lettem, mert Monje autója kigyulladt és fel kellett adnia a versenyt, bár annak nem örültem, hogy így jutottam előrébb megint egy hellyel, de hát ez technikai sport
Összességében az időmérő jól sikerült, így csalódott vagyok az első futam miatt, de a második futam azért egy kicsit helyrerázott.


Feri nyilatkozata az versenyfutamok után videón



Feri egyébként a szezon félidejében 20 ponttal, hármas holtversenyben még mindig a harmadik helyen áll a bajnoki tabellán. A következő fordulót május 20-án rendezik az ausztriai Salzburgringen.



szöveg: Kertesi Zoltán
fotó: MAN FOTÓ / Ember Ferenc




Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.