Jövőre négyhétvégés ETCC, két magyar csapattal?

Forrás: enjoytherace.hu
2011-12-08 16:40:14
December 7-én az FIA kiadta a 2012-es versenyszezonra vonatkozó hivatalos WTCC versenynaptárat. Ezzel együtt az is hivatalossá vált, hogy a jövő évben az ETCC (Túraautó Európa Kupa) négy hétvégén, összesen nyolc fordulóban kerül lebonyolításra, ebből három hétvége a WTCC betétfutamaként.

Ami miatt számunkra ez érdekes lehet, az nem más, minthogy két magyar csapat is jelezte szándékát az ETCC-n való részvételre.
Az egyik ebből az RCM Motorsport, akik egy Peugeot 407 S2000-el állnak rajthoz az idei Suzuki Bio Kupa bajnok Tim Gáborral a volánnál.
Aki figyelemmel kísérte a WTCC közvetítéseket az Eurosporton annak ez a hír már nem hat az újdonság erejével, hiszen a makaói közvetítés alatt Csuti László szakkommentátor, aki az RCM Motorsport egyik tulajdonosa, elég részletesen beszélt a terveikről.
A másik csapat eddig nem nagyon kürtölte világgá ezirányú elképzeléseit, de úgy néz ki, hogy végre lehull a lepel a nagy titokról és elárulhatjuk, hogy ez az alakulat nem más, mint az UNICORSE TEAM. A részletekről Borbandi Zsoltot a csapatvezető-tulajdonost kérdeztem:

-Zsolti, nem szeretném az olvasók előtt eljátszani a tájékozatlant, hiszen mindketten nagyon jól tudjuk, hogy jómagam mint a csapat médiafelelőse majdnem ugyanannyit tudtam a tervekről, amennyit Te magad, legfeljebb kis fáziskéséssel. Mégis szeretném, ha Te számolnál be arról, hogy mik a csapat jövő évi elképzelései, és hogyan áll ezek megvalósítása?

-Két fronton, a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokságban és az ETCC-n szeretnénk megmérettetni magunkat és pilótáinkat a 2012-es szezonban.

-Kezdjük talán a Magyar Bajnoksággal.

-Ez a része a projektnek tulajdonképpen már hetekkel ezelőtt eldőlt.
Megállapodtunk Stríder Zoltánnal, aki az Unicorse színeiben idén megszerezte az F-2000-es géposztály bajnokságának harmadik helyét.
Zoli jövőre az A-2000 géposztályban fog indulni egy 156-os GrA-s Alfa Romeoval a teljes 2012-es magyar bajnoki szezonban, illetve az FIA Zona Trophy-ban azokon a versenyeken, amelyek a magyar futamokkal együtt kerülnek megrendezésre.
Az autó alapja ugyanaz lesz, ami már a Hungaroringen látható volt az utolsó versenyen. A tűzpiros Alfát viszont hiába fogják keresni a nézők, ugyanis Zoli a Gulf Magyarország támogatásával, a Gulf olajtársaság kék-narancs színeiben fog versenyezni, és az autó is ezt a színt fogja magán viselni, valamint a csapat arculatában is jelen lesz a márka. Mivel a Gulf csak nemrég van jelen a hazai piacon, vállaltuk, hogy egyéb módon is népszerűsítjük a terméket, így a paddock területén megtalálható lesz a Gulf bemutatósátor, és még más ötleteink is vannak.



-Térjünk akkor rá az ETCC-s szereplésre. Mennyire jött spontán ez az ötlet, és volt-e része ebben annak, hogy Tim Gáborék bejelentették jövő évi indulásukat.

-Igazán nem volt benne része, ez nekünk már régi tervünk. Talán némi megerősítést adott Gabi menedzserének Bende Imrének az ETCC szervezőivel folytatott levelezése, melyet részben megosztott velünk, és ebből valószínűsíthető volt, hogy a sorozat megrendezésre kerül.
Már a 2009-es év végén kezdett körvonalazódni egy terv a fejünkben, arról, hogy szert teszünk egy olyan autóra, amely teljes mértékben megfelel az aktuális S2000-es szabályoknak, mindenféle kompromisszum nélkül, a legjobb technikával megépítve. Ez a 2010-es szezonra gyakorlatilag meg is valósult, és a tervünk az volt, hogy 2011-ben a brnoi WTCC futamon rajthoz állunk vele, illetve az ETCC futamon is indultunk volna. Ez gyakorlatilag az utolsó esély lett volna arra, hogy egy 156-os S2000-es autó WTCC futamon elinduljon, mivel a 2011-es év volt az utolsó, mikor még az autó megfelelt a WTCC-s homologizációnak.
Úgy látszott, hogy nagy szerencsénk van azzal, hogy időközben a WTCC promotere az elmaradt marrakeshi futam helyett a Hungaroringet választotta a verseny helyszínéül.
Így már nem a brnoi futamra, hanem a mogyoródira koncentráltunk. Meg is volt a pilótánk, a 2010-es kistúraautó bajnok, Nagy Norbert személyében, de a menedzsmentje végül úgy döntött, hogy nem támogatja ezt a projectet. Közben az autó is kikerült a csapat irányítása alól, de ez már egy egészen más történet.

-Ez a múlt, de mi van most, illetve mi lesz jövőre?

-Úgy néz ki, hogy a sok éve kialakult olasz illetve egyéb külföldi jó kapcsolatainkon keresztül jövőre ismét szert tudunk tenni egy olyan autóra, amivel megcélozzuk az ETCC-t.

-Persze csakis Alfáról lehet szó?

-Természetesen. A legutolsó fejlesztésű gyári 156-os WTCC-s technika fog a rendelkezésünkre állni.
Nem árulok el titkot azzal, hogy már letettük a foglalót, ha minden jól megy, akkor január közepén rendelkezésre fog állni a teljes összeg, és január végére nálunk lehet az autó, és megkezdhetjük a felkészítést.

-Hát nem marad túl sok idő az első versenyig.

-Szerencsére nagyon jó állapotban van a gép, így kis túlzással csak az alap szervizműveleteket kell elvégeznünk és az autó dekorációjára kell koncentrálnunk.

Ez az autó is a Gulf színeit fogja viselni?

-Nem, az ETCC-s szereplésünk fő támogatója az X-FX brókercég, így az autó az Ő fekete-arany színeikben fog pompázni.



Szándékosan a végére hagytam a kérdést: ki fogja vezetni?

-Bár aláírt szerződésünk még nincs, de szóban már megállapodtunk, így kijelenthetem, hogy a 2010-es Suzuki Kupa bajnok ifj. Ficza Ferenc lesz a pilótánk.




-Akkor jövőre nemzetközi porondon csaphat össze újra a 2010-es és 2011-es két Suzuki Kupa bajnok.

Reméljük izgalmas lesz!




A most már hivatalosnak tekinthető 2012-es ETCC versenynaptár:


Március 11 - Monza, Olaszország
Április 1 - Valencia, Spanyolország
Május 20 - Salzburgring, Ausztria
Június 24 - Imola, Olaszország





szöveg: Kertesi Zoltán
fotó: Kertesi Zoltán; fiaetcc.com







Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.