Látványos küzdelem a kistúraautók között - Videó

Forrás: enjoytherace.hu
2011-09-30 21:52:43
Az őszi Hungaroring Kupán a magyar túraautó bajnokság teljes mezőnyét együtt indították. A legtöbb látványosságot ezúttal nem az Alfák szolgáltatták, hanem a kistúraautók versenyében a Bandri-Mink-Mohácsi-Stríder négyes küzdelmén izgulhattak a nézők legtöbbet, a szombati futamon.

A versenyen az egyes kategóriák résztvevői azért megvívták saját kis csatáikat.
Az élen Barta Attila küzdött a GT3 Alpina BMW-vel, Walter Csaba Porsche-je ellen, végül Barta győzedelmeskedett, ez a sorrend vasárnapra megfordult.


A kétliter alatti kategóriában szokás szerint Gáspár Csaba és Nagy Norbert csatáztak 156-os Alfáikkal. Szombaton Csaba állhatott az F-2000 géposztály dobogójának legfelső fokára, Norbi lett a második. Mivel vasárnap Nagy műszaki hiba miatt nem tudott rajthoz állni, Gáspár pedig ismét győzött géposztályában, így az utolsó forduló eredményétől függetlenül magáénak tudhatja a géposztály bajnoki címét.


A szombati futamon a legtöbb izgalmat a középmezőnyben autózó négy versenyző szolgáltatta.
A verseny felétől Stríder Zoltán (Alfa Romeo 147 GTA), Bandri Miklós (Suzuki Swift Hayabusa), Mink Zoltán (Honda Civic VTi) és Mohácsi Ákos (Suzuki Swift RSr) csupán néhány másodpercen belül autóztak egymáshoz képest. Bandri támadta Strídert, Mohácsi próbálta megelőzni Minket. Időnként pár méter erejéig cserélődtek a pozíciók, néhányszor az autók össze-össze értek, de tulajdonképpen a sorrend változatlan maradt, egészen az utolsó előtti körig.


Ekkor Mohácsi támadásba lendült, előbb Mink Zoltánt sikerült megelőznie, majd a sikánban beszúrt Bandrinak. A kanyarvétel egy kissé szűkre sikeredett, a Suzuki ráfutott a magasított rázókőre, ami megdobta az autó jobb oldalát, így az két kerékre emelkedve gyakorlatilag átrepült a sikánon. Ákosnak ezzel sikerült megelőznie a Hayabusát, és fél körön belül Strídert is maga mögé utasította.


A kockás zászló kilencedikként intette le a fehér Suzukit, ami azt jelentette, hogy Ákos az F-1600 ccm-es géposztály dobogójának második fokára állhatott, Major Benedek mögé. Mivel azonban a sikánban bemutatott akrobata mutatvány alkalmával mind a négy kerékkel a pályán kívülre érkezett, és ezzel egyúttal előnyt is szerzett, így a futam után 20 másodperces időbüntetéssel súlytották, így végeredményben, géposztályában visszaszorult Mink Zoltán mögé harmadiknak.
Bandri Miklós az utolsó körben ütközött Stríderrel, minek következtében nem tudott célba érni. Ám eredménye ettől függetlenül értékelhető, így a futamot az abszolút 12. helyen fejezte be.


Kameráink Mohácsi Ákos és Bandri Miklós autójában ismét jókor voltak jó helyen, így rögzítették a négyes viadal szinte minden fontos mozzanatát, amit élő közvetítés szerűen, de azért "fogyasztható" hosszúságúra szerkesztve mutatunk be nektek.

VIDEÓ




szöveg és fotó: Kertesi Zoltán




Kommentár

A feladáshoz be kell jelentkezned!

 
Még nem érkezett hozzászólás.